Здравейте колеги ,според моя опит има 2 вида коли .Единия вид са тези които имат шпонки на шайбите и там е лесно ,ако не е бил скъсан ремъка бележиш шайбите и готово ,дори да допуснеш грешка тя е в рамките на 1 зъб и ако не ти опре някои клапан по време на контролния оборот колата работи много зле или пали трудно защото 1 зъб е доста ,и веднага ти става ясно че си згрешил нещо.Другия вид са тези които са без шпонки на шайбите ,като пунто 1.2 16к ,там е желателно и то доста да имаш пети защото не се знае как е била зацепена преди и там може да сгрешиш с много по малко от един или 2 зъба и колата си работи перфектно ,но не на 100 процента и това не можеш да го хванеш на слух и око .Сега ми предстой да сменявам ремъка на 156 2.5 24к някой ако знае тази кола има ли белези или не и дали има шпонки ,ще съм му много благодарен ,ако ми каже ,за да съм подготвен за случая ако има нужда от инструмент за тази работа.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Спор за смяна на ангренажен ремък на алфа 156+други марки
Collapse
X
-
Без пети и часовник не бих рискувал,то и с пети и часовник тук ми съсипаха колата.Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
Citroen C2 1,6 Sensodrive
Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX
....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!
Comment
-
Няма страшно. Виждал съм разминаваме с 3 зъба и на двата вала спрямо коляновия. Пука, детонира, но клапани не удря. Така, че няма страшно. Удрянето на клапани е някъде след това. Кой ще обърка 3 зъба пък чак?Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеКой ще обърка 3 зъба пък чак?"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Добре да речем така махаш капака,бележиш зъбни колела-капак ,блок ,,,шаиба колянов вал бележиш и на блока,капака,,,,бележшш и другите важни колелета и на блока,кутията.махаш ремъка и обтяжната ролка и ги сменяш с нови.пак ли ще има разминаване?Амбицията е последното убежище на неудачника
Comment
-
И а представи си че нещо мръдне........ми ще питаш - ма как така ще мръдне......ми може - когато разпределителните и изпускателните са свободни, особенно на шестак е доста лесно нещо да мръдне......"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Най-добре си е да се зацепи както си трябва с нужните за целта инструменти. Теоритично става всякак...Дали е с индикатор, няма особено значение, защото на маховика има белег 0 / 5 / 10 градуса (0-та съвпада с ГМТ, вижда се като се махне акумулатора). Също и без пети става ако си бележиш предварително с една отверка на петичките на вала (точно на тези които се махат и се слагат зацепващите). Става и с белязки по ролките но от всики варинати този е най-рисковия според мен.
И все пак не забравяйте че тия мотори имат вариатор, ако колата не е била зацепена както трябва и при смяната на ремъка избяга още някой зъб и познайте какво ще им се случи на всмукателните клапани когато вариатора даде предварението. Освен всичко писано дотук трябва и да се спазват някой елементарни правила, примерно ако ще въртиш някой от валовете, да се върти само в посоката на въртене, абсолютно забранено е ползването на ЧУК при каквито и да е поводи, контролно завъртане след приключване на процедурата, както и други неща като "колко да го стегна аджеба" които се учат с практиката, И НАЙ-ВАЖНОТО - при най-малкото съмнение проверявайте какво сте направили, дали всичко е добре стегнато и на мястото си, щото чукне ли клапаните става от 300лв нагоре ремонта.Last edited by mirchozo; d.m.y г., 21:55.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Колеги нали се сещате, че с такива теми някои хора ще си изпортят моторителесно е за който може, който не го е виждал и на снимка много лесно ще го обърка!
sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Първоначално публикувано от r.punto Покажи съобщениеНикои не твърди че става така затова и обсъждаме аз мисля че е възможно.нали чертите на блока и на колелата ще съвпадат като слагаш ремъкаили няма как да съвпадат
3-тия вариант е ела да ти я направяDiscover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Първоначално публикувано от oem Покажи съобщениеНай-сигурно е бележи с бял маркер колелата и продължи по зъбите на ремъка. После брой колко зъба има и бележи по същия начин новия ремък. Слагаш новия да си пасне на белезите с шайбите обтягаш стрелката на сочи дупката и може и да палиш без проверка. Това е най-сигурния начин. Ти с половин зъб не можеш да сбъркаш. Можеш с цял. Като си бележиш и ремъка няма как да объркаш
3-тия вариант е ела да ти я направяАмбицията е последното убежище на неудачника
Comment
-
Това за твоята кола ли става въпрос? Вариаторчето как е?Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Първоначално публикувано от pininfarina Покажи съобщениеА да ви питам, тия които сменят ангренажи на кленти - колко от вас използват индикатор за натяг на ремъка, когато обтяжната ролка не е с автоматично обтягане?155 2.0 16v МY95 Sport
Comment
Comment